Hyppige spørgsmål til lægevejen

Oftest stillede spørgsmål

Se evt videoer hér:

Email-konsultation:

  • Spørgsmål: Hvordan skriver jeg en besked til min læge?
    Svar: Du går til Post og vælger Ny post i højre side. Her kan du skrive en besked til din læge.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg kun skrive 500 tegn i beskeden til min læge?
    Svar: Email-konsultationen er kun beregnet til korte beskeder til din læge.
  • Spørgsmål: Hvordan sletter jeg beskeder jeg ikke ønsker at se mere?
    Svar: Beskederne kan ikke slettes, men de kan arkiveres. Du går til Post, hvor du vinger af i de beskeder du vil arkivere og trykker på knappen Arkivér.
  • Spørgsmål: Hvordan kan jeg se hvad jeg har sendt i min besked til lægen?
    Svar: Når du har trykket på knappen Send besked bliver du ført til Post, hvor der ligger en kopi af det du har sendt.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke vedhæfte et billede til min besked, så min læge kan se det inden min konsultation?
    Svar: Dette er desværre ikke muligt endnu, men der arbejdes på en løsning.

Tidsbestilling:

  • Spørgsmål: Kan jeg slette min tid igen, hvis jeg er kommet til at bestille en forkert?
    Svar: Du kan slette din tid på forsiden af Lægevejen hvor du har feltet Kommende tider. Tryk på knappen Slet aftale.

Receptfornyelse:

  • Spørgsmål: Hvorfor stemmer min liste af medicin ikke overens med det jeg får?
    Svar: Det er din læge, der skal ajourføre det. Kontakt klinikken.

Advisering:

  • Spørgsmål: Hvorfor modtager jeg ikke en mail, når jeg har bestilt en tid, når lægen har svaret mig eller når medicinen jeg har bestilt er klar?
    Svar: Det kan være, at klinikken ikke har den rigtige emailadresse. Kontakt klinikken og få dem til at tjekke dette.

Behandler:

  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke vælger min læge som behandler på listen?
    Svar 1: Ikke alle læger benytter alle funktioner på Lægevejen og derfor kan du komme ud for at der ingen behandlere er på listen.
    Svar 2: Når lægen har ferie, er der tilfælde hvor man ikke kan se vedkommende på listen afhængig af hvordan lægen har registreret ferie i sit journalsystem. Normalt vil lægen kunne ses i listen men med gråt og en tekst bagved.

Kliniktilmelding:

  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke tilmelde mig min læge?
    Svar: Det er desværre ikke alle læger der tillader at man tilmelder sig deres klinik på Lægevejen. Kontakt klinikken på anden vis og bed om at blive tilmeldt.

Logud:

  • Spørgsmål: Hvor logger jeg ud, hvis jeg er på Lægevejen med min mobiltelefon eller tablet?
    Svar: Du trykker på den blå knap med 3 hvide streger i højre side.

Login:

  • Spørgsmål: Hvad gør jeg hvis jeg er vant til at logge ind med NemID og jeg pludselig ønsker at logge ind med CPR-nummer, brugernavn og adgangskode?
    Svar: Du kan bruge funktionen Glemt login? på forsiden. Her taster du dit cprnummer ind og så får du tilsendt et login til den emailadresse der er registreret på Lægevejen.